Handelsbetingelser

1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, www.signaturshop.dk er ikke en juridisk bindende aftale. Signatur Danmark, har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Signatur Danmark med information om, at vi har afsendt varen til dig på oplyste adresse. Der trækkes ikke penge på din konto, før du har modtaget en bekræftelse, og varen er afsendt. Ved dellevering trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske levering. Vi opbevarer en kopi af aftalen, som vil blive fremsendt på anmodning. Skulle der være lagt en ordre hvor enten hele ordren indeholder bestillingsvarer/skaffevarer eller dele af din ordre indeholder skaffevarer, vil din ordre først blive afsendt når skaffevaren ankommer og hele din ordre kan fuldendes. Du vil blive kontaktet af kundeservice, hvis din skaffevarer har en længere leveringstid en 5 hverdage.

1.1. Reservation af købesummen
Hvis du bruger et internationalt betalingskort som fx Visa eller MasterCard reserveres beløbet automatisk på din konto, når du har godkendt betalingen. Hvis du efterfølgende fortryder dit køb, frigives reservationen hurtigst muligt. Det er udbyderen af dit betalingskort, som afgør, om beløbet reserveres på din konto, allerede når du godkender betalingen på signaturshop.dk. Det er også udbyderen, der afgør, hvornår et reserveret beløb frigives igen, hvis købet fortrydes. I den forbindelse henviser vi til aftalen med din kortudsteder for yderligere information.

1.2. Håndkøbslægemidler
Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af håndkøbslægemidler i Danmark, beder vi dig om at være opmærksom på følgende: Hvis du accepterer vores handels- og forretningsbetingelser, bekræfter du samtidigt, at du ved køb af håndkøbslægemidler og veterinærlægemidler er fyldt 15 år. Hvis du køber produkter som indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol, gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.

 

2. Betaling

På signaturshop.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, og Signatur Gavekort/Gavekode. Signaturshop.dk tillægger ikke gebyr på betalingskort.

I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Signatur Danmark’ s valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner.

Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført.

Når du anvender betalingskort på signaturshop.dk, er det kun SigNatur Danmark’s PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke SigNatur Danmark – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Signatur Danmark´s PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter signaturshop.dk.

 

3. Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • Levering til SigNatur Danmark butik
  • DAO - Levering til privatadresse
  • GLS - Levering til pakkeshop, privatadresse eller arbejdsplads
  • PostNord - Levering til privatadresse eller pakkeboks/postbutik
  • WOLT partner – Levering til privatadresse, firma adresse eller anden oplyste adresse indenfor ca. 30 min.

 

Bemærk, at enkelte leveringsformer kan være begrænset til bestemte postnumre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leveringsformer vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering.

Forventet leveringstid er 2-6 hverdage, dog vil ordrer indeholdende bestillingsvarer (også kaldet ”skaffevarer”) som udgangspunkt have en længere leveringstid på 1-2 uger. Leveringstiden fremgår af den enkelte vare på signaturshop.dk Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling.

Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Signatur Danmark bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne. Ønskes levering til Grønland eller Færøerne eller udlandet, bedes man som kunde kontakte kundeservice på kundeservice@signaturshop.dk for oplysning om mulighed og evt. fragtpriser til ønskede lokation/land.

3.1. Ansvar for levering
SigNatur Danmark bærer ansvaret for ordren frem til leveringstidspunktet. Leveringstidspunktet er, når du får pakken i hænderne, hvis du fx henter den i en pakkeshop eller i en SigNatur butik. Hvis du har tilladt, at transportøren må sætte din pakke foran din bopæl, eller hvis du har valgt levering med DAO, som altid leverer om natten uden at ringe på, vil din pakke blive stillet foran din bopæl, hvorefter pakken anses som leveret. Herefter overgår risikoen for pakken til dig.

Transportøren vil i disse tilfælde tage et billede af pakken, når den er leveret foran din bopæl. Dette billede er SigNatur Danmark’s bevis på, at pakken er leveret korrekt. Efterfølgende krav mod Signatur over mangelfuld levering vil blive afvist.

 

4. Vilkår for køb af bestillingsvarer/skaffevarer på signaturshop.dk

Nogle af de produkter vi sælger fra signaturshop.dk er bestillingsvarer (også kaldet ”skaffevarer”) Det fremgår af informationerne om varen, når det er en bestillingsvare/skaffevarer. Aftaler om køb af bestillingsvarer på signatur.dk er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra SigNatur Danmark. Det betyder, at når du vælger at lægge en bestillingsvare i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en e-mail fra SigNatur Danmark med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en bekræftelse, og varen er afsendt.

 

5. Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg

Signaturshop.dk har mængdebegrænsning pr. ordre på udvalgte varer. I tilfælde af mængdebegrænsning oplyses dette, hvor varen udbydes til salg.  For de varer, der er underlagt mængdebegrænsning, vil det ikke være muligt at bestille flere stk. end det maksimale antal, som vises på skærmen, når ordren afgives.

Hvis SigNatur Danmark vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå SigNatur Danmark’s regler vedr. mængdebegrænsning, fx ved at lave flere på hinanden følgende ordrer, uanset om dette sker fra forskellige profiler, forbeholder SigNatur Danmark sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod SigNatur Danmark.

 

6. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen gives ved at oprette en retursag hos Kundeservice. Du kan vælge at købe en returlabel af Signatur Danmark og få tilsendt en returlabel på mail, som du skal printe ud og sætte på en kasse. Kassen skal indleveres i pakkeshop eller posthus. Du kan også vælge selv at stå for at sende din pakke retur til os indenfor fortrydelsesperioden, dog skal der stadigvæk være oprettet en kundesag på din returnering ved at kontakte kundeservice eller du kan bruge vores standardfortrydelsesformular, som du finder i bunden af disse betingelser. Modtages en pakke retur uden oplyse sagsnummer, vil pakken blive afvist eller returneret til dig og du vil selv skulle betale for returneringen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

6.1. Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en make-up fjerner med købet af en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

6.2. Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Køb af events
  • Let fordærvelige varer som friskvarer, grøntsager, frugt m.v.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
  • Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware

6.3. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

6.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, og opfylder kriterierne ovenfor, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Signatur Danmark ApS
Valkendorfsgade 19 st. th.
1151 København K
Danmark 

Det er også muligt at bytte varer ved til vores butikker, såfremt faktura fra Signaturshop.dk er medbragt. Dog skal du være opmærksom på at der ikke kan returneres varer i Signatur Danmark´s butikker hvorved penge skal refunderes.

Det refunderede beløb refunderes tilbage på anvendte kreditkort ved bestilling.

6.5. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

 

7. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb, og forbrugerkøbeloven gælder, hvis du er forbruger. Du har krav på, at varen skal være kontraktmæssig. Du har flere rettigheder efter disse love, hvis varen er mangelfuld eller leverancen er forsinket.

Når du handler på signaturshop.dk har du selvfølgelig 2 års reklamationsret jf. dansk lovgivning, hvis der er fejl og mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

7.1. Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, du har købt på signaturshop.dk, skal du kontakte kundeservice på kundeservice@signaturshop.dk og få oprettet en reklamationssag på produktet. Bliver din reklamation godkendt, så modtager du en returlabel på mail fra os, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

Signatur Danmark ApS
Valkendorfsgade 19 st. th.
1151 København K
Danmark 


 

7.2. Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering, som er din dokumentation for afsendelse, og så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

7.3. Særligt vedrørende ure, smykker, accessories m.v
Reklamationsretten forudsætter normal brug af produktet og dækker ikke brugs- eller slidskader på rem og glas samt batteriskift. Hvis produktet har været opbevaret i fugtige rum som badeværelse, vil smykker og ure også kunne tage skade, hvor reklamationsretten ikke er gyldig. Se evt. tips til opbevaring, rengøring m.m af smykker her:

 

8. Bytteservice

Når du handler på signaturshop.dk, og varen ønskes som gave, bedes du kontakte kundeservice på kundeservice@signaturshop.dk og dine varer vil få tilført byttemærke. I de tilfælde, hvor der på signaturshop .dk købes varer, hvor der pakkes ind til gave, vil disse automatisk også være påført et fysisk byttemærke. Der påføres ikke automatisk byttemærke ved købe af gaveposer, gaveæsker m.m. her skal  man kontakte kundeservice, hvis man ønsker byttemærke på produkterne.

Følgende gælder for bytte af varer købt på signaturshop.dk – uanset om varen byttes i en fysisk butik eller sendes retur til SigNatur Danmark´s Webshop:

 

  • Du skal fremvise at produktet har et fysisk byttemærke.
  • Ønskes pengene retur, kan dette kun ske mod fremvisning af bon/faktura.
  • Du kan bytte varer købt på signaturshop.dk i alle SigNatur Danmark’s fysiske butikker.
  • Du skal opgive dit navn, adresse og telefonnummer, så vi kan varetage vores legitime interesse i at bekæmpe svindel, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1 litra f (legitim interesse).

 

Du kan også vælge at bytte varen ved at sende den retur til:

Signatur Danmark ApS
Valkendorfsgade 19 st. th.
1151 København K
Danmark 

Hvis du vælger at sende byttevaren retur til SigNatur Danmark´s webshop, skal du selv afholde udgiften til forsendelsen til SigNatur Danmark´s Webshop.

Bytteservice gælder ikke gavekort.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en make-up fjerner med købet af en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.

8.1. Verifikationscheck for at forhindre bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Dette går ud på, at vi undersøger, om kortholder, og den der har bestilt ordren, er samme person. Hvis din ordre via vores stikprøvekontrol udvælges til verifikationscheck, vil vi se på de data, du sender, når du afgiver din ordre, herunder din adresse, betalingsoplysninger og din samlede ordre. Hvis vi som led i vores kontrol konstaterer, at vi har brug for yderligere information for at kunne verificere, at kortholder, og den der har bestilt ordren, er samme person, vil vi bede dig om følgende supplerende oplysninger:

 

  • Et billede af det betalingskort, du benyttede til ordren. Du skal dog KUN vise de sidste 4 cifre i kortnummeret og kortholders navn. Alle andre oplysninger skal du skjule
  • Et billede af et dokument (med billede og navn), der kan identificere dig som person - fx. kørekort, pas eller lignende. Her er det KUN navn og billede, der må være synlige. Alle andre oplysninger skal du skjule.

 

 

9. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på signaturshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Leveringsønsker
  • Betalingsmåde
  • Oplysning om den IP-adresse, hvorfra købet foretages
  • Oplysning om hvad du har købt og evt. returneret
  • Eventuelle oplysninger om forspørgsler og reklamationer
  • Eventuelle oplysninger fra verifikationscheck

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Vores hjemmel er vores aftale med dig om køb af vores produkter og databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.

Formålet med vores behandling af dine oplysninger til verifikationscheck er at mindske risikoen for bedrageri og svindel med stjålne betalingskort. Vores hjemmel til at behandle dine oplysninger til verifikationscheck er vores legitime interesse i at forhindre svig mod Signaturs Danmarks ejendom og databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for Signatur Danmark. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

10. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på xx eller kundeservice@signaturshop.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, e-mail: nh@naevneneshus.dk.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her

11. Spørgsmål til lægemidler

Spørgsmål vedrørende lægemidler kan rettes til Lægemiddelstyrelsen på mail dkma@dkma.dk og telefon +45 4488 9595.

 

12. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

SigNatur Danmark webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.